Blogger Widgets

Monday, 23 January 2012

FAKTA - 4 Sebab kenapa rokok boleh meyumbang kepada Negara

Aku dlu slalu konpius ngan lah perokok2 taksub sngat dgn merokok. Pasru ckp merokok itu bguz lah.. cari pnye cari last2 dah tau juga sebab apa lah perokok neyh trlalu payah sngt nk bercerai talak tiga dengan rokok. Jom tngok sebabnya..:

Merokok itu Bagus:


  • Dapat janakan pendapatan terhadap Negara - Kata kan harga rokok sekotak RM10,RM5 untuk tax seorang beli sekotak rokok brharga RM10 sehari.RM5(tax) x 365 hari = RM1825..Katakan 20juta rakyat malaysia hisap rokok. So,RM1825 x 20juta orang = RM36 000 Bilion *Aku maen agak jeah* nampak x permainannya.?sebab tuh lah kerajaan cuma mampu buat kempens segala benda je TAPI dorang x banned pun rokok.. Keh9!

  • Boleh jadi Hero - Sebab korang snggup mati untuk negara kan,, yalah yang berkorban snggup menghadapi penyakit demi meyumbang kepada ekonomi negara kan. Bagus lah tuh..ish3..!

  • Lepas mati pun boleh berkhidmat lagi - Sebabnya bila korang mati cepat nanti boleh lah badan2 korang disedekahkan kepada student medic kan.. yalah dye orang kan kekurangan mayat untuk nak praktis bedah2.. Tak pon boleh juga donate organ korang untuk orang yang memerlukan. tapi yang elok je lah..Hek3..

  • Menyumbang Duit kepada orang - Contoh nya bila ramai smokers mati kan dapatlah tambah pendapatan penggali kubur dan seterusnya bagi sedikit sinar  kebahagian kepada dorang. .Keh2..
Konklusinya  tuh la kebaikan merokok yang boleh aku buat tuh.. tuh lah pekdahnya yang korang dapat wahai perokok sekalian!!

No comments:

Post a Comment

Animated Rainbow Nyan Cat